Tänä vuonna vappu oli erilainen, kun mitä olin kuvitellu. En ollu keskustassa kavereitten kanssa. En ollu grillaamassa sukulaisten kanssa. Ei ollu kokkoa mutta ihan kivaa kyllä oli. Olin vapun ambulanssissa.

Toinen päivä harjottelussa ambulanssissa ja on vappuaatto. Kuulostaa hurjalta muttei ollut sitä. Aamulla haettiin yks vapunvieton jo perjantaina alottanu ukkeli selviimään jonkunlaisesta myrkytystilasta sairaalaan. Muut keikat oli enemmän-vähemmän mummujuttuja. Yks diabeetikko. Oli taas hiljasta. Välillä ärsyttää kun ei tapahdu mitään.

Vappufiilistä asemalla kyllä oli. Aamulla sain heti ilmapallon roikkumaan takinpielestä. "Että me nähää missä sä menet..." Iltapäivällä syötiin vappulounasta. Nakkia ja perunasalaattia ja patonkia.

Olen sitten toistaseks puheliton. Mulla vaihtu liittymä jokunen viikko sitte. Laitoin asemalla puhelimen hetkeks kiinni akkua säästääkseni. En sitte ollukaan vaihtanu sitä pin-koodia ja kun arvattu koodikin meni kiinni on mun SIM nyt lukittu. Asiakaspalvelu on auki vasta maanantaina. Mutta onneks on netti. Ja Terhi. Oisin ilman Terhiä varmaan sielä asemalla vieläkin... Nyt olen vaihteeks maalla.

Vappupäivä menikin sitte paljo rauhallisemmin. Kia soitti aamulla ja kutsu kylään. Käytiin äitin ja Henun kanssa sielä rödä faranilla. Takku ja Hannu oli ostanu hienon skootterin. En kyllä ajais sillä tiellä. Nyt ollaan nukuttu kissojen kanssa sohvalla.

Huomen takasin Helsinkiin.