No nu är det så att allt är so bra som mögligt. Jag var i går (i dag men klockan är så mycket att det är i morgon) i älgfesten. Den var jätte rolig fest. Dom älgfesten var i Kankböle. Alla mina släkningar var där... eller nästän alla. Vi hade jätte rolig tid. Vi åt gott älgsoppa och älgbröd. Dom hade också boolia där och vi drickade det ganska mycket. Jari och Elmeri dansande med varandra. Alla skrattade. Det var jätte kiva sak. Vi gjorde en dil med Kimmo. Och jag lovar diska i nästä älgfesten. Det ska jag glömmä...
 
I går (fredag) jag var också på älgfesten på Kantele. Dom var också bra festen. Vi åt gott risgröt och väskunasoppa. Jag såg mina vänner men hinner inte tala med Hannes. Jag tänker om hon var med Silja ännu? Jag är inte intresserad av honom men det skulle vara kiva att veta hur står det till med honom. Jag pratade med Johanna där i festen. Hon studerar i samma skolan som jag.
 
Nu är jag trött och jag har drickat mycket. Nu ska jag läggä mig och saga bara att god natt och sov gott.
 
I morgon har vi mina (vad är det syntymäpäivä)festen. Hej då!